19 april 2009

HIPPT!

Igår klockan nio på morgonen stod en polisman utanför min dörr och ville ha med mig till Norrmalms polisstation för att identifiera en eventuell inbrottstjuv som härjat i området. Okej då, säger jag glatt, hyfsat övertygad om vad detta egentligen handlar om. Vid polisstationen står en klunga fnissande tjejer och väntar. Med min osannolikt skarpa uteslutningsförmåga hade jag med hjälp av rumpan räknat ut att det var lördagen den 18 april som var D-day.

Men ingen är gladare än jag! Vi började med en gigantisk frukostbuffé och kjolavklippning hemma hos min syster, varefter jag fick åka tunnelbana med mitt hårband till kjol. In i en studio och på med en outfit UTANFÖR denna värld; en röd lackklänning modell kort-kort-kort med snörning från grenen och upp, neonrosa peruk, fuskpäls och solglasögon. Jajamen, en riktig Britney-kopia! Fick sjunga "Crazy" och sen spela in en musikvideo. Hur kul som helst! Efter det bar det iväg mot ett spa för ett par timmars avkoppling och sen åt vi middag i mina föräldrars lägenhet där Pont Nouveaus ledarteam lagade en helt underbar middag! Fick göra ett kändisquiz som gick ut på att jag skulle para ihop vilka Hollywood-kändisar som hör ihop och jag fick pinsamt många rätt... Har för mycket tid tydligen :) Efter en massa tjattrande hemma så gick vi ut och svängde våra lurviga på Soap Bar (så klart, var annars liksom?)!

Under hela kvällen fick jag youtube-klipp visade för mig direkt från mina vänner i Götet, det är svårt att inte få en tår i ögat när man tänker på det...

Vill tacka alla ni underbara tjejer som har fixat för att få ihop en så UNDERBAR dag bara för min skull. Jag hade så himla roligt under hela dagen. TACK!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Åh va roligt med möhippa! Och så kul att du blev så nöjd. Snart brölllop...!

Sandra sa...

Åh så roligt det låter!! :)

Lindchen sa...

Jag skulle ju ha ringt dig och grattat i efterhand så att säga!! Men just nu så verkar mitt liv gå på minustid på nåt märkligt sätt (just nu sitter jag i svettiga kläder sen en timme tillbaka eftersom jag inte har hunnit duscha efter träningen och det är mycket mer som ska hinnas med innan läggdags...). Stor kram i alla fall, jag är glad att filmandet gjorde dig glad!