22 april 2009

Bajs

Vaknade imorse med en kaktus i halsen. Och ett ton sten i huvudet. I sibirien tydligen för det var förbannat kallt. Upp med Molly för lite frukost, sen dök jag ner i sängen igen; med kläder, tofflor och en fleecefilt under täcket. Det var lagom. Jaja, hellre sjuk den här veckan än nästa. Kan man kalla det positivt tänkande?

För tjugo minuter sen, när jag precis vaknat för andra gången, ringer en p-vakt från Frejgatan och meddelar att vår bil snart är bortbogserad. Jag skickar ut Jens (svärandes) genom dörren (det var han som hade parkerat på städgata, inte jag) vetandes att han snart är tillbaka med en fet böter... Kanske är det idag vi ska köpa en Trisslott, för hör och häpna; ingen böter! Nej, p-vakten hade sagt att de bara är intresserade av att få gatorna ordentligt städade, inte sätta dit de som parkerat fel med dryga böter. WHAT? Lika chockad är jag nu som i påskas när tjejerna i liftkortskassan valde att vara flexibla för första gången på trettio år och dela upp ett liftkort med två dagar kvar på i två liftkort med en dag kvar på vardera.

Vad händer med världen?

3 kommentarer:

badanka sa...

Det finns där man minst anar de......de där bra stunderna å människorna! krya på sig

Lindchen sa...

Du ser, ta bort Bajsrubriken, det finns fortfarande glädjeämnen! ;o)

Niclas sa...

Meh! Jag fick ju böter där efter att de ringt mig! 900 kronor dessutom! *grr* Och det var ni som fick mig att dricka en till öl ;)

KRAM