11 april 2009

Det blir en dag på fjället...

Idag hade vi hyrt en pulka så att Molly kunde följa med på tur på fjället. Det uppskattades mycket av bäbisen som somnade innan vi hade kommit upp för första mördarbacken. Själv resonerade jag som så att för sju månader sen bar jag på trettio kilo mer på min lilla kropp så jag borde ju greja att dra en fjuttig pulka (som i och för sig var fylld till bredden med renskinnsfällar, kaffetermosar och mackor) ett par kilometer... Det var SJUKT jobbigt kan jag lova, men jag gav mig inte!
Efter dryga tre kilometer avklarade stannade vi för kaffe och smörgåsar i solen, Molly vaknade efter ett tag och fick komma upp. Klart man har solglasögon när solen skiner, snön är förrädisk då...
Kolla in stilen! Jag vet inte om man rekommenderar att dra pulka när man skejtar, men det går inte att köra klassiskt med mina skidor. Så det fick gå! Fem kilometer totalt blev det, är väldigt väldigt stolt över mig själv.
Jens höll ställningarna i stugan hela dagen, med feber och ont i örat. Stackars.

Inga kommentarer: