17 juni 2009

Where the action is

Nämen åkte vi inte rakt in i lite action idag på väg till kusinens 22-årskalas? Jodå, minsann. Såg att det rykte (rök?) från ett hus och att det brann under takpannorna, detta var alltså innan brandbilar och polis kom till platsen, när mamma och pappa åkte förbi tjugo minuter senare var det avspärrat och full kareta. Tur att ingen skadades allvarligt, läskigt med bränder. När jag var liten hade jag en återkommande mardröm om att jag bodde på hotell med mamma och pappa och att det började brinna mitt i natten. Mina föräldrar placerade då mig i en kundvagn, men den fick man inte ta med i hissen som mina föräldrar absolut skulle åka med. Så de lämnade mig på det brinnande våningsplanet. Skräckslagen ser jag sen brandmän komma med brandyxor och full utrustning och sen minns jag bara att det var en gul Folkabubbla på parkeringen utanför.

På väg hem fick vi åka runt halva Lidingö för att komma till bron. Molly skarmade brallorna av alla på kalaset och fick glatt smaska på vattenmelon i min kusin-kusins knä. Sen höll hon sig nöjd till tio i nio ungefär då vi kände att det var dags att åka hem. Lite välling i bilen och jag lovar att praktbebisen sov innan flaskan var tom (men hon drack ur det sista). Nu sover hon i sin säng och vi hoppas att tänderna skonar henne i natt.

Inga kommentarer: