03 juni 2009

Kristdemokrat - javisst!

Det är hög tid för mig att sätta mig in i hur jag ska rösta i EU-valet, tänkte passa på att fixa det imorgon nämligen så slipper jag tänka på det på söndag. Och jag är av åsikten att man verkligen ska ta sig tid och göra sin röst hörd, vi ska verkligen ta vara på att vi får vara så lyckligt lottade att leva i ett demokratiskt samhälle. Gick in på DNs hemsida och klickade in mig på ett test för att få ett hum om vilket parti jag ligger närmast åsiktsmässigt. Och döm om min förvåning:
Men titta vilken liten skillnad det är på närmast och mest långt ifrån. Att Junilistan ligger längst bort gör att jag pustar ut en aning och att Piratpartiet ligger så pass nära skrämmer mig lite. Nähä, ska man ta och läsa lite partiprogram kanske. Roligare KAN man ju inte ha det en onsdagkväll?

2 kommentarer:

Arne sa...

HAHAHaha! Arne blev också kristdemokrat och i övrigt väldigt lik din lista, fast folkpartiet kom högre än piratpartiet. Men jag var också väldigt lättad över att junilistan åtminstone kom långt ner.

Lycka till på söndag, jag har fortfarande inte bestämt var jag lägger min röst!

Anonym sa...

Till alla er 'KD:are' vill jag tipsa om Anders Wijkman. Han jobbar intensivt med miljöfrågor.

Lycka till!
L8