07 juni 2009

Helgen

Förutom att Molly återigen intagit identiteten "Gnälly" så har den här helgen varit den mest avkopplande (haha, skrev afkopplande först. Välkomna till öfverklassbloggen!) på nio månader.

Fredag
Vi ankommer till Gävle vid 16-tiden. Jag och Jens åker och handlar på en skitskabbig ICA-butik vilket innebär att vi måste kompletteringshandla på en asfräsch Konsumbutik (skiter i att det heter Coop, det var väl inget fel på Konsum. Bättre förr). När vi kommer tillbaka till huset så äter vi middag. Molly attack-somnar innan klockan sju, det blir lite intesivt när man måste busa med farmor och farfar istället för att äta middag. Men i alla fall, det är nu det händer. BIO! Jag och Jens får gå på bio. På Filmstaden mitt i Gävle city. Filmstaden, smaka på den. Så söt liten Filmstad, känns som att man är i en liten ministad. Som miniskansen. Satt i en liten, liten salong som var halvfull och tittade på Män som hatar kvinnor. Sjukt bra. Hjärtat åker folkrace under vissa scener, fy fan för att spela en sån vidrig människa som advokat Bjurman. När bion var slut tog vi en Gävle-bulle hem, kollade på MTV Movie Awards i sängen och fick sen sovmorgon dagen efter.

Lördag
Jag, Molly och farmor åker till IKEA. Samma princip där som med Filmstaden. Urgulligt! Farmor köpte grejer till gardinskenan som sattes upp där hemma och lite leksaker till barnbarnet. Efteråt fick Molly mjukglass (inte av mig) som hon var sådär imponerad av. På kvällen fick Mollsan bada badkar innan vi grillade och myste med lite rosado.

Idag
Fick sovmorgon igen, hehe. Åt lite brunch-plock och sen gick jag och softade med min bok. Molly fick kunglig underhållning såklart. Vid halv fem packade vi ihop oss i bilen och rejsade hem. Barnet var inte nöjt i bilen. Fick majskrok. Missnöjd. Fick fruktpuré. Lite mindre missnöjd. Somnar när vi passerar Sollentuna. Vi är nöjda.

Nu har vi varit och röstat, jag har ätit tomatsallad (detox efter en helg i socker-chockens tecken) och jag ska väl avsluta min bok. Jag är helt sepe när det gäller böcker, blir liksom besatt. Tokläser oftast i två dagar, och då läser jag överallt. Kan inte sluta. Böcker blir min drog. Har läst alldeles för lite sen Molly föddes, måste verkligen skärpa till mig. Försöker jobba på en boklista inför sommaren. Jens Lapidus ligger på den listan.

Förlåt för mastodonttexten. Har lite bilder på stora kameran, om jag orkar/hinner/inte glömmer så lägger jag upp ett par sen.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Som jag känner igen mig på det där med läsande! Jag blir helt asocial när jag börjar läsa, sitter bara med min bok tills den är slut. Halva nätterna läser jag, och inget blir gjort. så jag får ta en bok då och då för att faktiskt leva lite emellan :-D

Anonym sa...

Inte helt insatt i svenska böcker längre men om du inte läst "Snabba Cash" så är den ett måste. Snacka om tokläsning, jag läste i badkaret, på annan plats i badrummet, tja överallt. Chris muttrar nåt om TV-rummet inte är ett "library" när jag ber honom sänka Tv:n men med den boken kunde han ha på hur högt han ville, jag stördes inte. I love tokläsning! Roligt att läsa att du gör detsamma!