01 juni 2009

2 juni 1979

Idag firade vi mina föräldrars 30-åriga bröllopsdag en dag i förtid (min bror har tenta imorgon, därav smygfirandet) på Le Rouge. Gott gott och mysigt att få umgås hela familjen. Molly fick vara hemma och busa med Niclas och Elisabet och det hade så klart gått hur bra som helst! Tror nog att Mollsan skulle behöva lite beiskompisar snart; hint, hint!

På grund av lite wardrobe-malfunction var vi tvunga att hoppa in i en taxi snabbt som attan för att ta oss till Gamla Stan (hade tänkt vara riktigt kontinentala och ta 2:ans buss som går typ utanför oss och stannar typ utanför restaurangen). Lite småstressade kliver vi in i restaurangen och in till baren för lite fördrink. Först när vi sätter oss vid bordet inser jag att kameran är borta. Glömd i taxin. Vi som aldrig brukar spara kvitton hade som tur var sparat just taxikvittot, så jag ringde Taxi Stockholm som försökte få tag på vår bil. Tyvärr var han utloggad. Jag provade att ringa en gång till på väg hem men han var fortfarande utloggad. Hoppas bara ingen annan hoppade in i taxin efter oss och tyckte att en digitalkamera vore schysst att ha! Får se imorgon.

Mycket snack om kameran och lite snack om mamma och pappa. Av oss barn fick de en resa i veteranplanet Daisy som huserar på Bromma Flygplats. Hoppas det blir kul. Tack älskade mamma och pappa för en underbar middag, hoppas på en lika fin om ytterligare trettio år!

Inga kommentarer: