05 december 2008

The sömntuta is in the building

Imorse vaknade jag vid femtiden (sover sjukt dåligt på nätterna, vaknar ofta och bara ligger och tittar... suck) och då var det kalas i brallan hos lilla fröken kan jag lova. Funderade fram och tillbaka - gå och byta blöja och väcka snuttan och därmed riskera att behöva sätta sig och amma eller låta henne sova med en nerbajjad blöja. Efter en kort stunds funderande gjorde jag det enda rätta och tog upp henne till skötbordet. Hon vaknade ju såklart, trots att jag försökte köra med minimalbelysning och viskande stämma. Tillbaka till sängen, redo att plocka fram maten, men vafan jag provar att lägga henne ner och pluppa in nappen istället. Och tror ni inte hon somnade om?!? Och sov till halv nio ungefär. Då åt hon klockan ni igår kväll och somnade vid tio-halv elva. Förstår ni att jag njuter så länge det här varar!

Inga kommentarer: