11 december 2008

Jueves

Idag har vi varit hos farmor (nej, Molly, inte din farmor utan mammas farmor) och ätit mat, efterrättsmousse, bullar och kakor. Jag är proppmätt. Vi har även varit två svängar i Vällingby centrum, många turer i och ur bilen med chassi och bilbarnstol. Farmor hade tackat ja till ett erbjudande om att byta mobiloperatör från Telia till Tele2 men ångrat sig direkt efteråt. Min syster hade då hjälpt henne och pratat med både Telia och Tele2 för att avbryta porteringen men det hade tydligen strulat lite med Telia igår på telefon (detta fick såklart min stackars farmor att ligga sömnlös inatt och grubbla) så de rekommenderade att besöka en Teliabutik. Därav den andra svängen till Vällingby. Hon var så himla orolig stackars farmor. Det var ju såklart inga problem, vilket vem som helst född efter 1945 hade förstått, men det är inte så himla lätt när t.o.m. är sturligt att komma ihåg vilka TVÅ knappar man måste trycka på för att sätta på knapplåset. Det får mig att fundera på vilka tekniska under vi kommer ha problem med när vi blir 75-80... Vi kommer säkert stå där som gamla pensionärer och spela Wii, medan våra barnbarn bara suckar och tycker vi är uråldriga, haha!!!

Jaja, strunt samma. Sen vi kom hem har Molly bajsat den största bajset någonsin vilket ledde till att jag för första gången var tvungen att spola av hennes söta lilla rumpa i handfatet :)

Inga kommentarer: