06 december 2008

Fredagskväll, veck och sööömn (igen)

På Spåret räddar verkligen fredagkvällarna för oss som inte sitter klistrade framför Idol, jag antar att det är typ vi två och några till i min familj i hela Sverige som inte gillar det programmet... Det är ju som melodifestivalen varje vecka. Nej, jag gillar inte melodifestivalen heller, eller schlagerfestivalen eller vad det nu heter. Kan fortsätta påmin inte gillar-lista och lägga till Abba och karakoe. Slutsatsen av detta är att jag INTE kommer titta på Mamma Mia sing-along.

Veck. Idag hittade jag ett veck på Mollys hals som tidigare varit outforskat. Där i fanns lite damm och säkert lite gammalt kräks. Det luktade INTE mumma kan jag meddela. Torka torka med en våtservett och sen på med lite puder.

Ikväll lade jag Molly själv för natten för första gången. Förvisso i min säng men man måste ju för fasiken börja nånstans. Hon somnade så gott så. Nu ska jag bara gå och göra mig iordning och sen krypa ner bredvid henne och snusa lite nypudrad bebis. Mmmm. Godnatt!

2 kommentarer:

Lindchen sa...

Du och jag har SÅ olika prioriteringar i livet... ;o)

(Och då syftar jag inte på bebispudrardelen.)

C sa...

Vi hittade också ett sånt veck på Ellens hals häromdagen - svart var adet och luktade också... som du säger... inte mumma. Och hon fick samma treatment som Mollen. Nu får man ha lite koll - under den där lilla sparrisarmen, i armhålan, fanns ju också tunna skrynkliga hudveck...