02 december 2008

Premiär

Nu är vi hemma igen. Mollys mormor, moster och så småningom morfar kom hem till oss så att vi kunde gå på julbord med Jens jobb. Vi hade jättetrevligt, god mat (men julbord, njae alltså det är kanske inte riktigt min grej...) och fick sitta på gräddhyllan i pigkällaren. Ingen täckning överhuvudtaget där nere (panik!) så jag fick skicka min springare Jens till ett källarfönster för att kolla status på mobilen typ varannan minut. Till slut fick han nog. Fan. Jag satt där vid mitt bord och försökte koncentrera mig på vad alla pratade om och kanske flika in ett litet ord här och där medans en film spelades upp i mitt huvud där Molly var helt panikslagen här hemma och inget fungerade för att lugna ner henne. Vid tio gick det inte längre, då var vår abstinens på högsta nivå. Och när vi kommer hem så ligger snuttan och sover i soffan, på mitt linne (som jag sov i igår natt) i sin lilla spore-pyjamas. Så söt! Så nu har vi testat att ha barnvakt. Hallå, hur många vuxenpoäng är inte det då?!? Barnvakt!

Ett stort hjärta av alla gosigaste gos till mormor, morfar och moster för att ni var här ikväll!

1 kommentar:

Linda sa...

Jag tvivlade aldrig på att det skulle funka. Hon är ju en snäll tjej. Och mormor har ju haft egna småttingar...=) Julbord är inte min grej heller (som du kunde läsa i min blogg) men mysigt att ni fick komma ut lite.