07 januari 2011

Stekare

Ikväll kommer ett stekarpar från Göteborg till oss på middag. Göteborgsstekare. De ska såklart få stek. Bryna, bryna och sen in i ugnen på 125 grader tills mitten av steken blir 56 grader varm. Beräknas ta två till tre timmar. Bakåträkning gör att jag måste börja NU. Gjort är hjort. Som även är stek.
Stekarna på sitt stekiga bröllop

På bröllopet var jag gravid. Men det visste vi inte förrän tolv dagar senare. Dagen efter bröllopet fyllde jag 30. Det var kul. Jens hade typ migrän.

Fredagsförvirringen är enorm.

3 kommentarer:

Sara Berg sa...

Vilket skönt kort. Jag kan längta lite efter att bli lite lätt packad faktiskt(Nu vore det ju oerhört genant om jag missförstått hela inlägget och du är helt nykter på fotot!) ;-)

sprattelvinkel sa...

Vilka härliga stekar!

Jenny sa...

Sara: Jag firade ju min 30-årsdag. Inte full och inte nykter men lite ful. Bjussar på den :)