26 januari 2011

Megatråk

Molly hade ju feber i helgen och har varit hemma från dagis hela veckan. Idag var det meningen att hon skulle gå men hon sov så gott klockan halv nio i morse så jag hade inte mage... Och sen var hon jättettrött klockan halv ett och sov till fyra så hon är ju helt klart fortfarande seg. Och så går det magsjuka på dagis. Och så har ena däcket till syskonvagnet kapitulerat totalt. Alltför många uppförsbackar och anledningar för mig att stanna inne idag. Hade annars haft både en fika och en lekdejt att förlusta mig i.

Jag såg tydligen fel när det gällde Ottos tänder så nu är han officiellt en klenis igen. Däremot hamnade han på plussidan eftersom han sover 19-06 i sin stora spjälsäng (okej såhär - han har haft en minispjälis som funkat jättebra tills innan jul då han blev för stor, Molly har haft kvar den stora spjälisen och vi har inte fått tummen ur förrän i helgen att köpa en växasäng till henne).

Usch hörrni, såhär ubertrist blir det när man är en råtta i en lägenhet. Vill ut och göra lite kul saker och framför allt prata med andra vuxna människor. Leka med Lego har sin charm... i ungefär fyra minuter. Och inga bilder har jag heller.

3 kommentarer:

Lena sa...

I´m free baby. Nästa vecka?

annika_rehnberg sa...

Jag känner igen mig fast jag bara har en liten tjej som envist vill vara vaken på nätterna!!
Men imorgon ses vi!! Ska bli jätte trevligt å träffas...kram så länge

Tove Kungsholmen sa...

Känner igen också igen mig fast jag egentligen numera har två dagisbarn och stundvis också ett eget liv utanför hemmet. Det är bara det att det där sista hamnar på vänt hela tiden. Nils inledde sin dagistid med två dagars magsjuka t.ex.