23 januari 2011

Helgen som kom av sig och sen styrde upp sig

Det började kanonbra i fredags med lekdejt hemma hos oss. Sex barn och tre mammor. När alla gått däckade Mollsan och på eftermiddagen var vi ute i parken jättelänge. Igår hade vi bokat mormor och morfar för lite barnvakt så jag och Jens kunde åka iväg och spendera en förmögenhet titta på lite möbler, färg och tapeter till lägenheten som glömdes bort. Alltså vår. Vita väggar har fått en ny innebörd. Vi lyckades beställa en fet Stringhylle-kombination och sen hittade vi vår favorittapet men fick gå ifrån färgaffären med bara en liten provburk efter att vi fått höra priset. Det känns inte försvarbart att spendera fem tusen på en vägg liksom. Vi vände hem till grötmonstret och (vad som visade sig vara) febermonstret. Bara att boka av fyraårskalaset och ta på mysdressen för en hemmakväll (men först drog jag med mig mamsen till IKEA).
Lilltjejen äter fil och puffar i soffan.
Imorse vaknade Molly med täppt näsa och mitt i eftermiddagsvilan vaknade hon och kräktes. Ynklingen. Men pappa Jens var det inget fel på så han fick åka iväg och hämta en ny säng vi ropat in på Blocket till det febriga barnet och eftermiddagen har därför gått i ommöbleringens tecken. Byrå ut ur vårt rum, Mollys spjälis har nu blivit Ottos och står i vårt rum, in med Mollys nya säng och sen lite annat fix.

Nu ikväll somnade hon i soffan framför Emil (eller Imel som hon säger, tänk er rysk brytning på den haha), ett klart sjukdomstecken när det gäller henne. Och jodå, 39.8 visade tempen. Amen jag smäller av, hur hon ens står på benen är ett mysterium...

Nu laddar jag inför en måndag med sjuk dotter och sovvägrande son. Han är makalös, vi som hade det så lätt med Mollytrollet står helt handfallna. Och chockade. Men mest trötta...

2 kommentarer:

Bettan sa...

Lilla hönan, hoppas det inte är något långdraget. Man känner sig så maktlös när de är sjuka.

Krya på sig kramar till gumman

Maria sa...

Hej! Vad fint skrivet! Jag blev helt rörd och jag insåg att det är så mycket som jag själv känner igen mig i! Söta, rara, underbara barn :) Hoppas allt är bra med er! Kram från Sundsvall /Maria