24 juli 2010

Otto

Efter ett par timmar under namnet Frank har vi nu bestämt oss för att det är en Otto som fick följa med oss hem från BB. Otto har funnits med som favorit sen innan Molly föddes.

Första natten på BB åt han konstant. Andra natten, natten till idag alltså, var lite bättre då han bara höll mig vaken mellan 1 och 5. Nu när mjölkleveransen har kommit med besked så sover han bara. Aj.

Jag var tvungen att stanna på BB i 48 timmar då jag (ovetandes) har haft GBS under graviditeten. Det enda jag har varit medveten om är en kraftig urinvägsinfektion i vecka 30, varpå jag fick veta att jag skulle få antibiotika under förlossningen. Ska fråga min barnmorska om det vid återbesöket, nu när jag läst på om GBS känner jag att det hade varit bra att veta om det innan... Vi mår bra i alla fall, alla fyra.

Jag är så extremt trött så nu måste jag försöka sova. Ska ladda in lite fler bilder på Otto imorgon!

5 kommentarer:

Anna sa...

Så sött! Välkommen till världen Otto!
Jag hade också gbs med Milton och nu med Charlie. Första gången upptäcktes det under förlossningen (kan vara därför han kom nästan en månad för tidigt), andra gången gjordes tester på mvc. Gbs är ju riktigt farligt för barnet om det går illa!
Skönt i alla fall att ni mår bra allihopa!
Kram

Maria sa...

En liten Otto, vad fint! Det heter faktiskt Mille också fast i andranamn, Min farfar hette Otto så han fick det efter honom. Hoppas ni har det bra där hemma! Kram från oss i Sundsvall

Caroline sa...

Jag hade också Otto som favorit när jag var gravid, men som tur var så blev det en Sally istället för min sambo hade tyvärr aldrig gått med på Otto =)

Grattis!!

Kikki sa...

Det är väl klart att det är en Otto :D Gud så härligt!
Vad skönt att GBS:erna inte påverkade någon av Er, är livrädd för det där då jag fick GAS med minilillasyster.
Kram på er!

C sa...

Otto passar ju jättefint! (Även min farfar hette Otto). Frank är en av mina favoriter - men då jag länge drev lite hobbysmyckesbusiness under namnet Frank känns detta taget inför framtida behov, men jag blir alltid lite varm av Frank (har en ring på höger ringfinger - en gammal förlovningsring med namnet Frank i, från 1978. Mamma har ropat in den till mig på auktion. Jag har haft den i många många år och i alla år har jag tänkt att jag ska gravera om den med mantratr "Jag är frank" i stället. Oh well. Parentes. Hej Ottobebisen!