15 juli 2010

Flashforward

Eftersom Lost är slut efter 6 långa och underbara säsonger (avslutningen blev en besvikelse för Jens men jag tyckte den var ganska mysig) så har vi börjat kolla på Flashforward. Delar av rollbesättningen är densamma som för Lost och hittills (efter två avsnitt) så känner vi oss ganska förväntansfulla. Lite action, lite drama, lite sci-fi. Läste dock att serien är nerlagd så vi måste kolla lite hur det står till med det hela, trist att förälska sig i en serie som man aldrig får ett direkt avslut på...

Detta var kvällens meddelande. Ingen bebis än. 9 dagar över tiden. Imorgon får vi träffa en läkare på SöS igen för bedömning inför eventuell* igångsättning.

*eventuell = säkerställd igångsättning vilket kommer leda till förlossningsförsök utan vidare framgång och avslutas med ett akut snitt. I pessimistens (läs: min) värld that is.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Du verkar ha en väldigt bekväm livmoder =)
Min lilla Sally kom ut efter en igångsättning, den vanliga vägen. Efter den förlossningen har jag bara positiva saker att säga om igångsättning.
Lycka till!

Eftersom min gissning med 11:e föll så tror jag stenhårt på att lillebror kommer den 18/7

Lena sa...

Jag har as we speak FF-maraton med några delar kvar så jag kan hojta om den bara slutar tvärt. Jag har för mig att den ska fortsätta men att det blir lite andra historier.