05 juli 2010

Nattningshelsike

Sen ett par dagar tillbaka är Molly helt hopplös att lägga på kvällarna. Tidigt eller sent, det tar minst en och en halv timme. Våra teorier är:

- Värmen
- Ny lägenhet
- Nytt rum
- Ljuset (vi väntar på mörkläggningsgardiner)
- Nya tänder (ja till slut har man inget bättre att gå på)
- Sommarlov, d.v.s. dagiströttheten är borta

Det är förmodligen en kombination av flera faktorer. Jobbigt är det i alla fall. Så fort man kommer in till henne så blir hon jätteglad och pratar, vill läsa bok, bli kliad på magen eller dricka vatten. Ibland vinkar hon och säger hej då men efter nån minut så ligger hon ändå och låtsasgråter... Suck! Ikväll somnade hon kl 21, igår först vid 22.30...
Provligger en säng på IKEA i Murcia sommaren 2009

2 kommentarer:

madeleine sa...

Busunge! Så där har vi haft det hela Lillys liv (med undantag för när hon var 6-9 månader haha..) Jag tror att det bara är att gilla läget och inte "lägga sig i" för mycket.

Jag vill lägga till min gissning för när lillebror kommer. Jag vill inte verka grym nu, men jag säger 19 juli. Håll ut!

Lycka till med födandet när det väl sätter igång!

KRAM

Sara sa...

Klart hon krånglar med så mycket nytt på en gång - inte för att det blir lättare för det. Knip ihop till imorgon nu!! ;-)