31 juli 2009

Sjukstuga

I morse vaknade Jens med öronont, rinnande näsa och ömma bihålor. Jag drog ner på stranden och lämnade två sovandes familjemedlemmar i lägenheten (på stranden smetade jag in mig i olja i ren blek-panik, kan meddela att det bleka försvann) och när jag kom hem släpade jag ner Jens till närmaste (icke-semesterstängda) Farmacia och knackade fram att vi ville ha något starkt spanskt läkemedel mot dumma bihålor och öron. Han fick nån slags brustablett som ska tas i tio dagar, och ordinationen att dricka mycket vatten eller zumo (jos) och knapra paracetamol/ibuprofen. Recension på brustabletten kommer, min erfarenhet säger att han kommer vara frisk inom kort.

Inga bilder idag kändes fjantigt att fota mig själv på stranden. Imorgon fyller Mini-Molly 11 månader, då ska morfar fota med monsterkameran!

Inga kommentarer: