14 juli 2009

Alla ögon på mig, i centrum av ringen, som på en Cirkus

Så var den över, Konserten med stort K. Britney med stort B. Cirkus med stort C. Ja ni fattar galoppen. Vi började med att VIP-hänga i den exekutiva loungen, som min kära syster hade lyckats fixa in oss på. Jag lovar att volymen på musiken där inne var högre än på själva konserten, maj gådd. Det var inte mycket folk i loungen, så vi kunde lugnt sitta vid vårt bord, dricka bubbel och äta jättegoda snacks. Trevlig start! Sen gick vi till våra platser, som var ungefär där taket på globen byter vinkel. Sjukt högt upp. Jag hade självklart tänkt att på Brittan-konserten, där sitter man inte ner. Man står och dansar. En liten kickersbrud två rader ovanför oss (jaha, det GICK att sitta högre upp) höll inte med och bad mig hålla käften och sitta ner. Haha, vilken liten tönt!

Konserten var bra. Inte det bästa jag sett. Inte heller sämre än när jag såg Sharleen Spiteri spela gitarr med bruten arm i Globen för en himla massa år sen. Det känns inte riktigt som att Britney vill hålla på med sin världsturné. Hon springer fram och tillbaka över scenen, playbacken tjuter ur högtalarna, och dansen är väl inte riktigt vad man förväntar sig. Men en sjuhelvete show bjussar hon på i alla fall!

Efteråt promenerade vi till Gullmars och tog tuben hem. Bredvid oss satt två killar och snortade vitt pulver från en nyckel. Trevligt! Vi snackade med föraren när vi gick av och han hade redan fått anmälan på det från andra resenärer. Riktigt vidrigt beteende, hur fan kan man göra så???

Nu ska jag sova för imorgon klockan 15 sharp sitter vi på flyget till España por favor!

1 kommentar:

Camilla sa...

Men det är ju precis därför jag vägrar och åka tunnelbana. Med Hugo. Vad kul att ni hade kul för övrigt. Ha det mysigt i spanien. Kram Camilla & Hugo