09 november 2008

Nä, i helgen har vi ingenting inbokat...

När man känner så på torsdagen, då kan man ge sig fan på att det blir en hektisk helg. Vi hade ingenting inbokat i torsdags, nu sitter jag för första gången framför datorn. I fredags blev det fika med lillebror som var inne i stan och klippte sig. När vi fikade så tog jag fram kycklingfiléer till kvällens middag och hoppsan, vi tinar fyra kycklingfiléer så blir det middag till brorsan och hans tjej också.

Igår morse: vi tar en långpromenad hela familjen, säger jag och gör mig iordning i halvraskt tempo. Mamma ringer och helt plötsligt fikar vi, går i affärer, slinker in på NK, och hoppsan en lunch på Birger Jarlsgatan. Sen direkt hem till Mollys syssling/tremänning/whatever för lite spontanmiddag.

Söndag, fars dag, morfars dag. Vi bjuder Mollys mormor och morfar på frukost. Lite farsdag-presenter delas ut (ja, jag gick på den där med trisslotterna). Mamma bjuder in oss på middag hemma hos dem ikväll.

Nu är Jens nere i källaren för uppbärning av alla kartonger. Vi MÅSTE rensa. Förrådet är en enda stor röra och vi måste få in lite altanblommor för övervintring där nere. Lite trist men det är ju så befriande när det väl är gjort.

Har en massa söta bilder på Molly (bland annat med sysslingen Viktor) som jag ska lägga upp. Men kameran och datorn är inte kompisar, på kameran ligger de där söta korten men i datorn visas bara en massa gamla foton som redan är förflyttade till datorn. Skumt.

4 kommentarer:

madeleine sa...

Oj oj vad du flänger på middagar och allt möjligt hit och dit :)

Hur mår Molly? Växer hon och står i?

madeleine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
JenJen sa...

Ja, det blev en sjuhelsikes flängande i helgen ;)

Molly växer, äter och fortsätter med sitt kvällsskrik....

madeleine sa...

Hmmm.. ja jag kommer ihåg det där kvällsskriket. Inte roligt!!!