27 november 2008

Finkultur

Idag fick Molly smaka på finkultur i dess bästa bemärkelse. Moderna museet. Vi skådade alla typer av modern konst (Pollack, Warhol, Dalí) och gick en guidad visning av utställningen om Max Ernst. Intressant faktiskt! Konstigt att man aldrig hört talas om Max Ernst innan, han verkar ha varit en föregångare till många stora konstnärer och hade en otrolig bredd i sitt skapande. Men så är man ju inte så finkulturig av sig heller... På utställningen var det barnvagnsförbud så jag fick låna en babybjörn i receptionen och jag säger bara; hello Babyland, gör er beredda att sälja en sådan till oss!

Sen åt vi lunch i cafeterian (både jag och Molly), bajsade i blöjan (Molly) och bytte blöja (jag). Nu ligger donnan här bredvid mig och leker i sitt babygym. Ibland kräks hon en skvätt också. Så kan det vara!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Babybjörnen är verkligen toppen. Jag använder alltid min till Maja när det är tvättdags, suveränt att ha händerna fria då och så kan hon ändå hänga med!

C sa...

Babybjörnen är, som Jenny säger, mega. Vi fick låna redan tills Ellen kom och när hon var två veckor och vägde som en sparv drog jag runt med henne i den här på Odis. Hon sov i så långa pass så jag kunde gå och shoppa och driva runt med lilla knytet på bröstet. Det gör jag förvisso fortfarande, men nu är hon lite tyngre och mer vaken. Det är en suverän uppfinning - bärsjalen är ännu bättre.