01 juli 2008

Semesterplanerna börjar ta form

Vi åker ju till Gotland den 14 juli tillsammans med Jens kusin H och hans M som är lika gravid som jag plus två veckor. Superhärligt! Höggravid vecka 29 på Gotland måste ju vara den värsta förnedringen man kan utsätta sig själv för. Så är det i alla fall.

Den 20 juli tar vi båten från Visby till Granhammarsvik på Ölands norra udde. Därifrån bilar vi ner genom Öland, ett ställe varken jag eller Jens satt våra fötter på tidigare. Eventuellt säger vi hej till min farbror med familj när vi ändå är på ön. På kvällen ska vi se Lånta Fjädrar och sen bor vi på Hotell Packhuset. Allt detta i Kalmar. Trevligt! Den 21 juli tar vi bilen ner genom Skåne och Österlen och hamnar på ett hotell som heter Maritim. Där väntar en femrätters middag på oss. Den 22 juli packar vi ihop oss och åker till min morbror och moster i Danmark. De har tagit över min mormor och morfars sommarhus (mormor var danska) där jag tillbringat många somrar som litet barn. Ska bli så kul att se det igen! Vi vet inte hur länge vi stannar i Danmark, men förmodligen rör vi oss upp längs den svenska Västkusten med start den 24 juli. Där blir det stopp i Göteborg så klart! Och sen är väl semestern slut för det här året. En markbunden semester p.g.a. en viss magåkomma. Självklart ska vi upp till Gävle också! Sweden, here we come!

Är det någon som känner typ "men shit, då kommer ju det här trevliga unga paret vara i våra trakter och det vore ju trevligt om de tittade förbi" så tar vi gärna emot förslag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den Haag ar bara en kort omvag!!!!

JenJen sa...

Förvisso, men frågan är vilka vi ska träffa där eftersom ni är i Schweden då :D