24 april 2010

Barnmorskan vecka 30

Jo just det, jag var ju hos barnmorskan igår. Det är lite glesare mellan besöken nu när man inte är ett litet vänta-barn-blåbär längre. Men jag ser fram emot varje gång lika mycket nu som när jag väntade Mollsan såklart. Att få höra hjärtljuden är höjdpunkten helt klart! Min barnmorska är så härlig, hon är alltid sprudlande glad och ger mig komplimanger och säger att jag ser så pigg och fräsch ut. Precis vad man vill och behöver höra eftersom det är precis tvärtemot hur man känner sig...


Jag coppade en tabell som jag använde efter varje besök under förra graviditeten. Har inte varit lika duktig den här gången, men nu kan jag i alla fall jämföra hur det var runt vecka 30 båda gångerna.


Blodtryck: 120/70
Blodvärde (järn): 132 (tydligen sjukt bra)
Blodsocker: 5,2
Hjärtslag: 145
SF: 29 (följer min... ehum... lite övre kurva)
Vikt: 66 kilo (+13)


Fosterläge: Tok-Tvären. Såklart. Vi avvaktar fem veckor till, sen blir det ultraljud för att konstatera exakt hur bebisen ligger. Är helt inställd på kejsarsnitt!

Och så magen i vecka 30.

Inga kommentarer: