29 april 2010

Förvärkar och medusin

Orkade inte skriva om föregående natt igår, ville först se hur det hela utvecklade sig. Vaknade av rejäl pain i magen vid halv fyra natten till igår. Konstant molande ont med intensiva värkar som kom var 15-30 minut fram till 6-tiden. Var helt öm i magen igår och ringde såklart barnmorskan på morgonen för lite konsultation. Till saken hör att jag hade en liknande natt förra veckan som vi pratade om hos barnmorskan i fredags. Då fick jag göra en snabbkoll på urinen vilket såg jättefint ut. I morse kom jag in med ett nytt urinprov och det såg inte så bra ut... Så nu är jag ordinerad antibiotika och så måste jag ta det lugnt. Får jag liknande onda förvärkar igen ska jag ringa förlossningen för att åka in på koll.

Jag fick lyssna på hjärtljuden igen i morse, konstanta 145 slag per minut. Så skönt att de tar sånt här på allvar, man blir ju faktiskt lite orolig.

Inga kommentarer: