31 oktober 2008

11,2 km stadspromenad

På eniro.se kan man nu mäta en sträcka och se hur lång den är. Dessutom är det där lilla eniro-trollet så snällt och räknar ut hur lång tid det skulle ta att gå respektive springa/jogga. Perfekt om man har en joggingrunda man begagnar och vill veta hur lång den är. Jogging förresten, det vore något för en tjockis som jag!

Anyhow, jag tryckte in en runda som jag gick i onsdags och fick reda på att den var 11,2 km lång och att det beräknas ta 2 timmar och 14 minuter att promenera. Det tog nog snarare 2 timmar och 45 minuter, men så hade jag barnvagn och pratsällskap med mig. I alla fall andra halvan av rundan. Sällskap alltså, barnvagnen följde med hela vägen runt.

Det var en riktigt najsig runda förresten!

1 kommentar:

Veronica sa...

Oj vad hurtigt!! =)

Hoppas resan gick bra och att det inte var för slaskigt inne i gävle.

Trevlig allhelgona till er också!!