06 oktober 2008

Blöjor, bok och mjölkuppsamlare

1. Igår gick vi upp en storlek på blöjorna, numera står det en tvåa på framsidan. Vi kör med Libero (det känns tryggt... eh...). Pampers är tunna och läcker, asdåligt. Huggies har konstig formgivning, de håller inte tätt och luktar dessutom jätteäckligt. Blä.

2. Vi insåg förra veckan att vi inte har en enda bok om barn. Jag var så fixerad vid graviditeten så jag förträngde helt att det skulle bli en bebis av det hela. Tydligen. Vi köpte efter tips från mammagruppen boken Växa och upptäcka världen som handlar om bebisens sju utvecklingsfaser under det första året. Mycket intressant, köptips!

3. Mjölkuppsamlare. Maj gådd vilken grej. Jag har ju mjölk för ett helt kompani med bebisar och det läcker en hel del. Särskilt vid amning, den tutte som för tillfället står oanvänd ska ju såklart stödläcka. Mycket. I fredags samlade jag upp drygt en deciliter mjölk på tre amningstillfällen. Sen var jag tvungen att pumpa också. På ett nyammat bröst. Ytterligare en deciliter. Snälla tuttar, jag har bara EN bebis. Som redan växer som hon ska. Tagga ner produktionen!

Inga kommentarer: