01 september 2008

Välkommen Molly!!

Hej! Det är premiär för mig här på klutt's blogg, inte vilken blogg som helst, och inte vilken klutt som helst. Klockan 12.53 föddes Molly - en välskapt helt fantastisk tjej med rätt attityd och ett sjuhelvetes grepp! Hon är 49 cm lång och väger 3200 gram på pricken. Mamman är trött men mår annars jättebra efter en mer eller mindre problemfri förlossning (kejsarsnitt, för er som lyckats missa detta) medan pappan är lugn som en filbunke. Det var bara den nyblivna mormodern och mostern (vid datorn) som inte ens kom halvvägs genom DS korridor förrän vi var tvungna att stanna för en gråtattack då pappa jen modigt berättade om utpluppandets tillvägagångssätt.

En helt underbar solstråle har skinigt upp världen idag. Det är Molly (också jag då förstås men jag fanns ju igår också så tänkte jag skulle dela med mig lite coolhet).












18 kommentarer:

Kikki sa...

Stort GRATTIS till en underbar Molly!
Jag blir alldeles tårögd här hemma! :)
Hoppas det är min tur att snusa bäbis snart!

Unknown sa...

Och göra ännu en moster världens lyckligaste :)
(om du nu har någon syster)

Lena sa...

Grattis! Hon är ljuvlig!

Anonym sa...

Grattis till lilla Molly. Så fin hon är!

Anonym sa...

Hon ar alldeles underbar! Jattegrattis fran mig o Chris, snart kommer rosa paket pa posten. Jattegrattis!!! Stora kramar till er alla tre!!

Anonym sa...

STORT GRATTIS till mamma och pappa till en liten tös! Och vilken sötnos dessutom! :-)

Anonym sa...

Oj oj, GTRATTIS till fina lilla Molly!

C sa...

Gråååt! En sån vacker liten liten människa! Åh vad kul att få se och jättejättegrattis till er igen!

Veronica sa...

Grattis till er lilla Prinsessa!
Hon är perfekt!
kram kram

badanka sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! från mig

Anonym sa...

Ett jätte stort GRATTIS till en ursöt Molly..

madeleine sa...

Grattis!!! Nu (kanske inte prick nu...) får du ut och shoppa upp dig på alla fina flickgrejer :)

Molly ser helt underbart söt ut!

Ta hand om er! Kram

Anonym sa...

GRATTIS till tösen :-) guud så vacker hon är :-) hoppas ni mår bra
Många Kramar skruttis11

Tezz81 sa...

Jaha, nu sitter man här med tårarna rinnande ner för kinderna. Hon är ljuvlig Molly. Får tuppskinn.... Vilken tur att det gick bra även om det inte blev som du tänkt dig... Tänkte på dig i går och hoppades att allt gått bra. Jätte grattis... Till hela familjen.

Anonym sa...

Grattis till underbara Molly!
Skönt att allt gick bra, jag är sååå avundsjuk! Vi har sjukt förväntansfulla och spända igår i tråden allihop!
Massa kramar!

Arne sa...

Ja välkommen till världen lilla Molly! Lycka till Jen och Jen, hon är jättefin!

webmosterhelene sa...

Åh, stort grattis till en ljuvlig tjej!!

/Helene (nenne40 på familjeliv)

Anonym sa...

Åhh...nu blev jag ju inte mindre tårögd direkt! Hon är helt underbar! :) Skönt att höra att ni mår bra - har tänkt mycket på er! Välkomna hem så småningom!

Stora kramar