18 september 2008

Den vakna och skrikande bebisen

Molly har slutat sova på nätterna. Nästan i alla fall. Varje amningstillfälle tar ungefär två timmar; fyrtiofem minuter amning och sen åmande, sprattlande, gnällande och skrikande innan hon somnar om. Och somnar om, det gör hon helst PÅ mig. Resultat: en trött mamma.

I morse toppade hon dessutom av natten med ett intensivt skrikande mellan nio och tolv. När klockan var halv tolv och jag ammade henne så ran tårarna på mina kinder. Trött och hungrig och rejält frustrerad. Magknip verkar det som, undrar om inte fläskpannkaka med tre glas mjölk blev lite för mycket för stackars dottern. Ska ta det lugnt med mjölkprodukter framöver och se om det blir bättre...

En bild på en nybadad tjej förra veckan! Bad är inte kul tydligen. Men det är mysigt att kissa i handduken direkt efteråt :)

4 kommentarer:

Linda sa...

Hon är såååå fin!

Anonym sa...

Det låter lite kämpigt! Men söt är hon..=)Jag väntar mitt första om 7 veckor och har följt din blogg ett tag nu (blir lite nervös=) Jag önskar dig all lycka och hoppas magknipen släpper så du får sova.
Louise

C sa...

Ååh sån sötnos! Ja, jisses... i går maratonammade Ellen i nästan tolv timmar innan vi gav ersättning så att hon fick sova - varken hon eller vi fick vila... Ja, nu ska man ju in i nästa läge och lära sig att hantera den här lilla individen. Kramar till er!

madeleine sa...

Hoppas att du och Molly mår bra. Tänker på dig!

Kram