11 september 2008

Namnet

Måste bara ta det här nu, har tänkt på det ett tag. När Molly bara var en Klutt och bodde i magen hade vi ett par namn som vi tänkte på. Olivia, Elsa, Matilda var på tal när det gällde flicknamn. Molly hade sprungit förbi i våra tankar men jag tyckte det var fjantigt med ett y-namn eftersom det blir lite likt mitt eget namn. Nåväl, under operationen när det blev lite halvakut (tvärsungen, läkare, fler läkare, mycket blod, panikartat kanylinförande i min hand, ännu fler läkare, lite gapande och skrikande, och ännu större blodpöl) och vi äntligen fick bebisen i våra famnar så tittade vi på varandra och bara: Molly. Klart hon ska heta Molly. Detta var alltså innan jag ens var ihopsydd. Det var bara så självklart! Och hon är en Molly, vår Molly-boll!

3 kommentarer:

madeleine sa...

Vad kul att ni kände att Molly var ett självklart val!

Veronica sa...

Va härligt att ni bara visste! =) Det är ju så man vill att det ska vara.

Ja det är jättefint men det känns liksom inte som jag och på kvällen håller jag på och får panik för det är hår ivägen överallt! Haha... ja men det går kanske att vänja sig. =)

Jag är inte så hemlig. Jag har alltid varit en Britney-fan. Skönt bara att hon verkar vara på rätt spår igen...

C sa...

Skithärligt! Jag hoppas ju att vår är den Ellen vi tror att det är. Eller så är det en Jenny då, så vi har som tvåa. I möra kanske kanske vi får se... (Eller så kanske det är en gosse ändå, vem vet!?)