26 september 2008

Fredag

Äntligen fredag tänker alla ni som sitter vid era skrivbord och snart lägger ännu en arbetsvecka till protokollet. Jag håller med, äntligen två dagar då jag INTE kommer vara tvungen att ha en bebis klistrad vid mig konstant. För det är bara att acceptera; mitt liv är lagt i Mollys händer. Och så ska det ju vara såklart.
Molly sover bra på nätterna, matning ungefär var tredje till fjärde timme. Däremot har sovtillfällena på dagarna blivit färre och kortare. Mera mat och mindre sömn. Mera att göra saker med en hand för mig (tömma diskmaskinen, bädda, tvätta, laga mat, äta etc...).

Ikväll blir det födelsedagsmiddag hos min gamla morbror på ön (som de kallar det, de som bor där). Min morbro är barnsligt förtjust i två skaer; Marabou-choklad och väder-Tone (hon på TV4). Tyvärr kan man inte köpa med sig Tone, men ett par Maraboukakor blir det alltid.

Nu ska jag byta blöja på en söt liten tjej. Titta så underbar hon är, hur kommer det sig att vi fått världens sötaste dotter? Är inte det orättvist mot alla andra föräldrar?

Go' helg på er allesammans!

2 kommentarer:

C sa...

hon är underbar!! och visst är den känslan stark - att man fått världens vackraste!? men det är synnerligen fina töser! kram!

Kikki sa...

Vilken sötnos!
Man vill ju bara pussa ner henne ;)
Det har fötts så många vackra flickor i september så man undrar ju om vi har snott åt oss alla!