07 september 2008

Äta och sova

Det är livet just nu. Matningen går bra. Mjölken kom igång på riktigt i torsdags och hon äter väldigt duktigt lilla Molly. Värre är det med mina fysiska behag. Fy f*n vad ont det gör i bröstvårtorna. Idag åkte vi i ren panik till Babyland och köpte bröstvårtsskydd i silicon, och de är mina nya bästisar!

Livet har vänts upp-och-ner på ett sätt. Det är fokus på amning såklart, och jag måste helt anpassa mig efter Mollys behov. Vilket innebär få timmar med sammanhållen sömn. På nätterna sover jag kanske fyra timmar (uppdelat på sovpass om ungefär en timme). På dagarna försöker jag ibland sova när Molly sover. Men på dagarna vill/måste man ju göra annat också. Ja, det är inte så lätt alltid det här pusslet. Men det är underbart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Har varit inne på din blogg och läst lite under din graviditet, och även nu sen Molly kommit såklart. Grattis! Kul att läsa hur du upplever första tiden. Fick själv en liten flicka för 1 månad sen och känner igen mig i det mesta du skriver, främst det om de ömma bröstvårtorna...AJ. Det blir bättre jag lovar! Ha det gott. //Tessan

madeleine sa...

Ååå håll ut! De där "amningsnapparna" är jättebra, men försök att amma utan dem lite då och då också! Jag vet att jag knaprade ipren eller alvedon för smärtan i bröstvårtorna de första två veckorna. Men aj aj aj vad ont i magen jag fick av det!

Hur går det med "liggammandet" som jag tipsade dig om? :)

Vart vill Molly helst sova. Hur somnar hon på kvällen och när?

Har du såna där jättesvettattacker (som jag led av första veckorna USCH) Och hur är det med hormonerna?

Jag är SÅ nyfiken. Men självklart delar du bara med dig av det du själv tycker är okej och VILL :)

Kram!

C sa...

Ah! Vad spännande att läsa - jag undrade just i morse hur det gått. Vad skönt att allt funkar - även om det gör ont. Hoppas såret läker och att det går bra även på den fronten. Vår böna verkar göra sig startklar och förhoppningsvis har vi henne inom något dygn eller kanske två nu - värkarbetet har dragit igång i alla fall. Kram på er!