17 november 2011

Önskelista (eller fill in the blanks)

Om ingenting åtgärdas i min vintergarderob innan det är dags för skidåkning är risken stor att det är såhär jag kommer se ut i liftkön:

I min ägo finns skidstrumpor, stavar, handskar och hjälm. Underkläder också tydligen, men det var mest för att skona känsliga ögon. Min skidjacka är en Everest från jag-vet-inte-när i färg "gulnad vit". Mina skidbyxor är ett gammalt reafynd från Peak i färg "mountain army". Goggles? Pappas avlagda såklart. Pjäxor? Ett par gamla svarta slitna före detta uthyrningspjäxor som jag nog haft i min ägo i minst tio år. Skidor har jag hyrt. Inget fel med det, då får man ju alltid senaste modellen. Ni förstår ju vad jag önskar mig i julklapp. När det är dags för att åka på tvären så är det precis lika illa.

Håll tummarna för en ljummen vinter.

Inga kommentarer: