14 november 2011

En snackis

I fredags kväll sa Otto sitt tredje ord (förutom mamma och pappa då). Glass. Eller det låter mer gdass men solklart ändå. Glass liksom. Vi har varit hos farmor och farfar i Gävle i helgen och igår så pekade han på lampan i badrummet och sa euh?. Jag sa lampa och Otto sa bamba. Sen har vi börjat förstå att Otto säger hjälp när han vill något. Typ komma upp ur matstolen eller fixa med nånting. Hääällll låter han då och det känns helt logiskt för vi använder det ordet väldigt mycket; t.ex. ska jag hjälpa dig upp Otto? Så det är klart han har snappat upp ordet hjälp...

Det roligaste var att idag efter middagen så sa Otto just "gdass" och blev skitsur när jag sa att det inte skulle bli nån glass idag.

Det här med barn är ganska ballt ändå.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Haha, va kul :) C säger också typ "hääälll". Eller mer "häääjjj". Han gör det ofta när han ger en nånting så jag har tolkat det som "här".

Mormor sa...

Jag ska lära honom säga mormor!

C sa...

Edde, Edde är vad vår korv får ur sig, förutom tatatataaaaaaaaaaaaaa- Edde=ellen.