17 december 2010

Rökare - jobba här

När jag promenerar i min magiska triangel (hem-dagis-ica) går jag förbi en rad företag och nu efter tre-fyra månader har jag börjat se ett mönster och kan presentera mina statistiskt säkerställda resultat (sannolikheten att förkasta H0 om H0 är sann ni vet. Fick femma i statistik på högskolan).

Säkerhetsföretaget - här är det krav på att vara rökare när man anställs. Är man det inte innan så blir man det inom loppet av en arbetsvecka. Den typiska rökaren är män och kvinnor i arbetskläder.

Försäkringsbolaget - här står det sällan någon och röker. Om det mot förmodan gör det är det en kvinna i 40-årsåldern med rödmålade naglar. Typ sekreteraren.

Hotellet - gästerna står utanför entrén. Sällan svenskar men en del ryssar.

Byggarbetsplatsen - behöver jag gå in på det ens?

Mobiltelekomföretaget - här flockas det rökare. Den typiske rökaren är en mullig tjej i 18-årsåldern med tajta jeans, för mycket smink och lösnaglar. Ja. Telemarketingpersonalen.

Det statliga lokaltrafikföretaget - även här ligger det en del fimpar och skräpar. Den typiske rökaren är män och kvinnor i 55-60-årsåldern. Alla har färglösa och nyansfria kläder och ser deprimerade ut. Rökhostan finns här.

Så. Det var mitt fredagsnöje.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi trendigt/jojje

Jenny sa...

jojo, så är det!