02 december 2010

Barnvagnshjälp!

Min Otto. Lillkillen som är allt annat än liten. Jag får ont i själen varje gång jag lägger honom i liggdelen till syskonvagnen. Den är alldeles för liten, axlarna tar i på sidorna och där armarna är finns hårda små knappar innanför det tunna tyget. Åkpåse är bara att glömma så nu kör vi taikonmodellen med flera lager filtar son inte känns helt hundra i femton minusgrader.

Mina alternativ: fårskinnsfäll och dunåkpåse i sittdelen (fortfarande liggande) eller mjuklift med åkpåse.

Behöver akut hjälp, i helgen måste detta lösas!


I buggan finns det bättre svängrum...

• iPhonebloggat •

5 kommentarer:

Sandra sa...

Caspian får inte heller plats i liggdelen längre. Fast så är han ju 6 månader också (fast liten). Jag kör en fodrad mjuklift i sittdelen med extra fleecefilt.

Jenny sa...

Jag har bytt till sittdel (visserligen skålad som buggan och vänd mot mig) vid 3 mån för att mina killar inte velat ligga ned. Tycker det verkar som att många kör sina bebbar liggande i åkpåse i sittdelen på UJ. För visst är ljuvlighet också rätt små? Eller så byter du syskonvagn till en Babyjogger city select ;-)

Jenny sa...

Alltså "ljuvlighet" ska ju såklart vara MJUKLIFT! Jäkla iphoneordbok :-)

Jenny sa...

Sandra: Det var nåt sånt jag var inne på, men funderar på om mjukdelen också är för liten...

Jenny: Haha, det finns en hemsida med bara felskrivningar pga auto correct :) Kollade in vagnen och den ser ju jättebra ut. Hmm, nu fick jag nåt att tänka på. Hur går den i snö? Går det smidigt att åka buss/t-bana med den?

Tusen tack för svaren, känns som att alla vagnar har minst ett minus.

Jenny sa...

Jag har varit ute och gått i snömodd med båda barnen lastade i den (ca 25 kg tillsammans) och det är ju lite tungt men det är det ju med alla vagnar (fick låsa hjulen då gick det bättre). Grymma sittdelar och skönt att ha dem vända mot sig. Om man har det främre sätet helt upprätt (där den stora sitter) så är det inga problem på bussar, lättare än med en dubbelvagn skulle jag säga. Jag hade en easywalker duo (som UJ) förr och avskydde att den var så bred. Lämnar ofta Sigges syskonsäte på dagis och går vidare som enkelvagn, väldigt skönt. Jag tycker faktiskt inte den har nåt minus, om ni inte har en väldigt kort hiss ni ska upp i eller så. Tar mindre plats än buggan ihopfälld också.