08 december 2010

Pappafritt!

Idag åkte Jens till Sölden. Det ligger i Österrike. Där åker man skidor. Det är kul och om någon är värd det så är det min man. Han som går upp varje morgon med barnen så jag får sova en extra halvtimme eller timme. Han som jobbar och sliter med sina databaser så att vi kan bo i vår lägenhet, köra vår bil, handla mat och shoppa (då och då). Han som får ta emot mig när det hysteriska anfallet är nära. Han som får dras med mig när jag surar för att det är stökigt här hemma.

Nog om honom, det där lät lite för perfekt för att vara sant. För detta innebär ju att jag får ha Molly och Otto för mig själv i fem dagar. Oh happy days. På söndag får vi veta om min hårfärg täcker gråa hår och om det faktiskt GÅR att ha mörkare ringar under ögonen.


• iPhonebloggat •

3 kommentarer:

Sara Berg sa...

Åh nej, Jenny. Känner du så på riktigt?! Eller var du lite ironisk. Lite i alla fall, hoppas jag.... Jag får dåligt samvete eftersom jag inte känner att Dante förtjänar semesterresor mer än jag. Vi förtjänar båda semesterresor!!!! Jag sliter lika mycket eller mer än vad han gör.

Ska leta gråa hårstrån när vi ses på onsdag ;-)

Jenny sa...

Ja, vi förtjänar också semesterresor båda två tycker jag såklart men just nu mitt i tvåbarnskaoset så blir det ju svårt för mig att komma iväg och jag känner verkligen att han är värd det! Min tur kommer snart!

Anna sa...

När Caddy var i Österrike kom det fram en dam till mig på H&M och frågade om inte jag var intresserad av att prova på en nya anti age-kräm. Vaddå, ser jag sliten ut eller?!?
Håller med dig. Vår tid kommer. Själv har jag nog samlat ihop minst tre veckor i något soligt land...