17 december 2010

Freeeedag!

Molly är på dagis trots att det är fredag. De ville så gärna att hon skulle följa med på museum så vi fick en gratisdag. Är inte det underbart, dagispersonal som sätter barnen först?! Själv har jag plogat min magiska triangel, har precis fått i mig kaffe och snart ska väl huvudvärken släppa? Är så in i bomben trött. Trött ända in i själen. Ska bli så skönt med ledigt över jul.

Otto hade precis kommit in i fantastiska rutiner som passade perfekt vid lämning och hämtning på dagis men bestämde sig igår för att det inte var så ballt längre. Helt vanligt. Ikväll ska vi på julfest med Jenssons jobb, kan man hyra en look-a-like som stand in och vara hemma och sova istället? Känns det okej?

4 kommentarer:

Arne sa...

Förlåt.. men ploga din magiska triangel låter bara en uns oanständigt i mina öron.. *lol*

madeleine sa...

Jag vet att jag inte borde klaga, för jag vet att det är tungt & jobbigt att vara hemma med barn också (även om min P aldrig riktigt fattade vad det var som var så jobbigt.)

Mitt schema ser olika ut varannan vecka. Men två dagar i veckan går jag upp tidigt & kommer hem sent. Ibland har vi personalmöte och allt som oftast infaller dessa när jag har lämna-Lilly-på-dagis vecka och just på någon av mina dagar när jag kommer hem sent. Och som nu i veckan när jag hade två såna äckeldagar på raken.
Det som gör mest ont är att Lilly var SÅ trött efter att ha gått upp så tidigt på morgonen att hon inte ens ville ha middag på kvällen utan hellre gick & la sig för natten 17:30!!!

Nu blev det en hel uppsats här ;)

Hoppas att du känner dig lite piggare snart. Det här mörkret gör en så trött så trött. Sen minns jag att jag hade en extrem trötthetsperiod efter Lilly kom.

KRAM

Jenny sa...

Arne: Hahahaha :)

madeleine: alla får klaga ;) det blir ju så att när man är hemma tycker man det är svårt att förstå hur det KAN vara jobbigt att vara på jobbet. Och vice versa! Det är jobbigt på olika sätt. Förstår att det är jobbigt i hjärtat när det blir sådana där dagar, tror man lider mer än barnen gör egentligen. Hoppas ni får vara lite lediga i helgerna som kommer. Stor kram!

Jenny sa...

vad mycket jobbigt det blev där. Jobbigt och jobbigt och jobbigt...