11 maj 2010

Mördarbacillerna från dagis

På en halvtimme igår gick mitt högra öra från att klia lite irriterande, till att slå totalt lock och slutligen: SMÄRTA! Tårarna rann, så ont gjorde det. ALvedon var fjärde timme hela natten har gett mig ett par timmars sömn i alla fall. Idag är den olidliga smärtan borta men lite ont gör det och det känns som att jag sitter i en plåtburk.

Släpade i alla fall iväg mig med Molly i vagnen till barnmorskan i morse. Bebisen i magen mår bra, hjärtslagen fortsätter att ligga mellan 140 och 150. Mina onda förvärkar är inte helt borta så nu vill min barnmorska att jag ska träffa en läkare för eventuell deltidssjukskrivning. Dessutom kommer jag förmodligen få åka till Danderyd för slutlig bedömning av fosterläge och ev. vändningsförsök om ungefär tre veckor.

Efter barnmorskan hade vi en bokad läkartid på Martina för Molly. Och - ta-daaaaa! Dubbelsidig öroninflammation. Nu antibiotika i fem dagar.

Annars är allt bara bra.

2 kommentarer:

Anna sa...

Aj! Aj! Aj! Hoppas öronen blir bra snart på både dig och Molly!

Jenny sa...

Tack Anna!!