25 maj 2010

Enough

Alltså den här klagomuren jag har startat är ju bara för patetisk. Men nu har jag varit helt igentäppt i näsan i tre veckor. Jag har haft ont i halsen, hostat, haft öroninflammation, snuvat, snorat och nu: enter the bihålorna! Traskade iväg till läkaren igen imorse för att få en genomgång av huvudet. Han trodde inte på bihåleinflammation och ville inte röntga eftersom jag är gravid. Dessutom gav han mig Otrivin-förbud eftersom jag använt det i tre veckor nu. Detta i kombination med virus och vecka-35-graviditet gör det hela bara värre. Så nu har jag fått en nässpray med steroider som jag ska använda en gång om dan i en vecka. Behöver jag mer hjälp så är det saltlösning som är grejen. Första dagen utan Otrivin har varit tortyr!!!

Jag är helt slut. Färdig som människa. Det hade räckt med att antingen vara förkyld eller höggravid eller småbarnsmamma. Buhu.

3 kommentarer:

Lena sa...

Du.. jag hade ju bihåleinflammationen from hell när det var en månad kvar. Finns en oskön sak på apoteket som är som en stoor spruta. Den heter nåt på N. Man sköljer näsan med den. Och det är inte skönt. Men det blir bättre.
Så det är ett tips.
Och kräv pencillin!

Anna sa...

Det är många som blir nässprayberoende under graviditeten har jag hört!

Jenny sa...

Lena: Bihålorna borde stängas av under graviditeten... Har ju precis avslutat en dunderkur med penicillin så jag är inte jättesugen på en till :(

Anna: Och jag förstår varför!