18 maj 2010

Godmorgon molniga tisdag!

Vaknade för en halvtimme sen av att mina lungor var på väg ut. Härligt. Nu sitter jag med en kopp te och den allra allra sista honungen som detta hem för tillfället kunde uppbringa.

Igår var Molly tillbaka på dagis igen efter en veckas sjukdom och långhelg. Under de kalla månaderna har hon varit en utmaning för pedagogerna när det gäller utevistelse, men med lite mindre kläder (och framför allt inga vantar) är lek i sandlådan favoriten. När jag hämtade henne gick vi till Hälsingehöjden och när klockan var över 17 fick jag bära hem en gallskrikande stel banan. Tror hela Vasastan hörde henne. Väl hemma lugnade hon sig efter lite Alfons och köttbullar.

Idag är det en gravid kvinna som är liiite glad att det inte är lika varmt. Min kropp har nämligen en ny favoritsysselsättning: att svettas ymnigt. Så fint. Men på lördag har vi beställt solsken för då är det glädjens dag och årets enda bröllop för vår del ♥

Inga kommentarer: