19 maj 2010

Host, prosit, plask

Vaknade vid 4-snåret av att lungorna återigen var på väg upp. Kvart i fem gav jag upp, tog ett gäng kuddar och la mig på soffan med några små tårar (är så trött på att inte få sova, alltid är det något som stör). Jens kom och la om mig med en filt och sen somnade jag om och snoozade till klockan 7. Sen började nästa härlighet: nysningarna. Oh. My. God. Trodde inte man kunde nysa så här mycket...

Tack vare alla dessa symptom sprang jag in på toaletten här på jobbet för att snyta mig när jag precis kommit hit. Tände inte lampan utan la bara (omsorgsfullt!) ifrån mig iPhonen på handfatskanten och vände mig om för att ta lite papper när jag hörde The Big Plums. Handfatet var av någon outgrundlig anledning fyllt med vatten (WHY???). iPhonen såg sin chans till vattenlek och rutschade ner. Häpp. Allt funkar utom högtalarna. Fin-fint.

Nu är det nog, hör du det Gud-jävel?

1 kommentar:

Jenny sa...

Nä, usch nu har väl du/ni haft det jobbigt nog!? Hoppas du och iPhonen kryar på er snart! Kram