06 mars 2010

Fyra månader kvar

Den 6 juli är lilla mini beräknad att titta ut till oss utanför magen, det är alltså fyra månader kvar idag. Är i vecka 23 och jag som var så duktig på att ta magbilder (nästan) varje vecka förra gången har tagit max fem under den här graviditeten. Har redan dåligt samvete för hur mycket mindre fokus det är på mini jämfört med Molly, hur ska det då bli när h*n har tittat ut? Nåja, det är väl samma dilemma som alla ställs inför när syskon kommer till världen. Bebisen i magen beter sig fortfarande som en vilde, det är lugnt i magen max 20 minuter åt gången. Vaknar jag på natten, ja då dröjer det inte mer än en minut så är det full fart igen.

I övrigt, förutom avsaknad av hormonrand på magen och det faktum att magen är spetsigare och rundare, liknar den här graviditeten den förra ganska mycket. Jag får redan ont i nedre delen av magen när jag är ute och går, det enda som hjälper är att sakta ner så mycket så att tanterna med rullator suckar åt mig när de vaggar förbi. Jag har haft lite halsbränna men nu var det *tack och lov* nån vecka sen den besvärade mig sist.

Jag har gått upp sju kilo sen innan jag blev en preggo. Detta är egentligen ganska lite men efter den förra skaffa-barn-historien när jag gick upp över 25 kilo har jag fått lite viktnoja. Det var ju lätt som en fjärt för mig att gå ner alla dessa kilon plus några till förra gången men med den turen man har så lär ju massor sitta kvar efter den här gången. Så. Viktnoja ventilerad, nu ska ni slippa höra det igen.

Det var här det skulle in en magbild. Kanske snart?

Inga kommentarer: