17 januari 2008

Brorsan

I tisdags var brorsan med tjej hemma hos oss på middag. Det var trevligt. Vi spelade Rayman Raging Rabbits på Wii och åt fruktsallad till efterrätt. Det bestämdes att jag skulle följa med brorsan och hämta en soffa på onsdagen.

Så kl. 10.30 igår hämtar brorsan upp mig (jag är ju "inbetween jobs") och vi hämtar kärra, hämtar soffa, äter på donken, lämnar soffa, lämnar släp, åker till ikea, tillbaka till brorsan för försök till hopmontering av soffa. Eftersom min älskling monterat ihop en exakt kopia av denna soffa helt själv förra året så trodde brorsan i sin enfald att han skulle lyckas med samma bedrift. Icke. Med muta i form av blodpudding och Häagen Dazs hämtades älsklingen upp från jobbet och soffan blev monterad.

Det slutade med att jag fick 12 underbart roliga timmar med brorsan igår. Jag fick mig många skratt, men backa med släp det kan han lillkillen. Nåväl, det verkar i alla fall inte som att han fått nog av mig för ikväll ska vi dit på middag igen!

1 kommentar:

Unknown sa...

brollan är ett unikum! in between jobs...hmm....