23 juni 2011

Midsommarplanerna - de som inte finns

Vi har av ren princip tackat nej till alla hundratals - kanske tusentals - erbjudanden som rullat in om livat skärgårdsfirande av midsommar. I år bestämde vi att det blir vi fyra, en reguljär skärgårdsbåt, picknick, kanske lite glass, sol och dans runt en helt vanlig midsommarstång. Dags att visa Molly hur man egentligen firar midsommar i det här landet.

Efter mycket om och men tror jag att det bär av till Grinda imorgon. Molls är grymt peppad på att åka båt, men man kan nog säga att det är statistsikt säkerställt att den peppen kommer att avta drastiskt per minut.

Rapport avlägges senare. Kanske med bilder. Håll tummarna för sol. Och när vi ändå pratar om väder kan jag säga att jag aldrig i hela mitt liv spenderat så lång tid ute i sådant skyfall som vi fick uppleva idag. Molly, invirad i galon, ville naturligtvis GÅ SJÄLV till dagis. Och det var det värt.

2 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Låter skönt! Själv sitter jag på landet och inser att jag borde gå och lägga mig så jag pallar morgondagens invasion. Vi blir åtta vuxna och sju barn. Längtar redan tills alla barn sover och jag får sjunka ihop med ett glas vin...

Sandra sa...

Låter jättemysigt! Ha så kul och trevlig midsommar! :)