12 juni 2011

Inte så bra

Det går inte så bra för mig att uppdatera här inne märker man. Livet liksom tuffar på, som vanligt. Otto utvecklas i så snabbt tempo att han knappt hinner med själv och det vet ni nog vad det innebär. Kaos i liten kropp. Så eftermiddagarna kan bli lätt panikslagna. Matlagning och hysterisk pojk går liksom inte jämt upp.

Molly däremot går igenom en helt fantastisk period. Det känns verkligen som att vi har en nästan-tre-åring här hemma. Vi pratar och målar vattenfärger och filosoferar och funderar och pysslar och leker och röjer. Ibland en del fighter också såklart men oftast kan man faktiskt prata med henne. Inte i torsdags förstås. Då satt hon på trottoaren och tjurade och ville bara NEJ. Då satte jag mig ner på marken bredvid henne. Oslagbar min. Typ: vad i h*****e gör du mamma???

I helgen har vi tagit med barnen på restaurang. Båda vägrade sova. Det var kul. Inte. Vi har badat i plaskdamm, jag har ätit middag med annan mamma (jo, vi pratade lite barn men inte bara), köpt utemöbler till balkongen (det var ju bara ett år sen vi flyttade in) och druckit lite rosevin. Myst.

Inga bilder idag tyvärr. Kanske en annan gång!

Inga kommentarer: