21 juni 2011

Allt det som hände

Vi har ju haft för oss. Inte fortfarande bakis om man säger så, det fick gå över ganska snabbt under lördagen men det var värt det för jag hade riktigt kul. En redigt kul kväll kan man sammanfatta det.


Den här klänningen hade jag. Utan byxor runt anklarna. Från Zara.

I söndags vaknade liten man med 39 graders feber. Jag tog med mig stor tjej till Kulturhuset och tillsammans hade vi en helt underbar dag (med undantag för ett redigt sammanbrott utanför Polarn o Pyret i Gallerian).


Söndagsgodis i kön till Rum för barn.

Igår fortsatte feberyran och jag kände mig helt off (jo, vi sov alla fyra i dubbelsängen den natten och jag fick platsen mellan barnen) så Molly fick vara hemma med oss. Saltkråkan - redigt bra. På kvällen gjorde jag en matlista t.o.m. den 1 juli och handlade all mat (plus blöjor och lite hygien-stuff) för tusen jäkla spänn. Hur billigt? Galet billigt.

Idag har jag lämnat stor tjej på dagis, gått upp till Fridhemsplan och köpt hylla till gästtoaletten, hängt med gnällig och trött mini-man, hämtat Molly på dagis (hon skulle krama och vinka till alla kompisar och fröknar minst tio gånger), varit i parken och köpt mat i "Cirkuskiosken" som drevs av en fantastisk nioåring, sprungit hem i ösande regn, bevittnat årtiondets åskväder på nära håll, lagat mat, tagit med mig underbar dotter och köpt beggad spark-/sittcykel av Linda K, upplevt dagens andra oväder och nu slutligen: kaffe i soffan framför SYTYCD.


Ska fyllas med saker. Kan Skanska snälla försöka bygga lite tristare badrum.
De här är ju för festliga.

Imorgon. Otto 11 månader. Whaaaat?


För nån vecka sen lärde han sig trä på klossarna på Brio-hunden.
Han gör det snabbt och jag är grymt impad.

Inga kommentarer: