15 april 2011

Fina fredag och fin avkomma

I förmiddags tog vi vårt pick och pack (inklusive vår del av en knytis-picknick) till tuben, åkte till St Eriksplan, tog pendeln till Ulriksdal och promenerade till Mulle Meck-parken där vi hade playdate med tre andra mammor, tre andra två komma fem-åringar och två andra småbrorsor. Så kul att man äntligen kan komma ut och faktiskt njuta av att vara i en park. När kiden lekt färdigt grillade vi spett med korv och köttbullar, drack saft och sparkade boll i solen. Jag tankade mig full med vårenergi innan Molly blev trött och jag knuffade den fulla dubbelvagnen 8,75 kilometer ända hem till Kungsholmen. Varmt och soligt och ännu mera terapi för själen!

På eftermiddagen planterade jag och Molly äntligen lite frön till vårt drivhus. Kanariska tomater, sockerärtor och smultron står nu under tak och jäser hoppas jag. Gurkfrön har jag också men de skulle svälla i vatten i åtta timmar först. Ska bli jättekul att se om det blir nåt, det är första gången jag försökt mig på nåt liknande.

Nähä. Imorgon bitti ska jag ut och premiärkuta med nya skor. Sen frissan. Och sen mina vänner.

24 timmar utan barnen. Första gången över natten utan Otto. Min fina fis. Hur ska det gå för mig?

Inga kommentarer: