14 april 2011

En sån där bra dag igen

På väg till dagis i morse plockade Molly tre snödroppar som hon skulle ge till sin fröken Åsa. "Åh, snödroppar!" sa Åsa, "nej, blommor" svarade Molly. Inte så lätt.

Otto sov gott i vagnen så jag passade på att ta en runda på Maxi. Vad annars. På väg ut träffade jag min gamla vän Maria som gifter sig på lördag! Bara familjen som ska närvara men åh så roligt för dem. Vi tog en kaffe utomhus och uppdaterade oss, det var länge sen vi sågs. Så som det är när man har barn på dagis (eller snarare sjuka barn som är hemma från dagis).



Nappen är spottad. Då VET man att han är lååångt borta

Gick hem. Dammsög och tvättade alla golv. Plockade och städade och hade lite Otto-mys. Efter ett par timmar inne fick Otto sova i vagnen igen och jag fick ett ryck och provade vårjackor på HM. Köpte inget. Bara det är värt en stående ovation.


Jag förstår att det verkar som att jag fotade för bloggen
men jag skulle faktiskt bara fråga min man om smakråd...


Hämtade Molly på dagis och så hoppade vi på en buss mot Vasastan där vi mötte upp två av mina gamla mammagruppskompisar och deras två komma fem-åringar och lekte i vår gamla stammispark. Saknar den så sjukt mycket. På bussen satt Molly bredvid en söt tant och öppnade upp för konversation. "Ska till parken och leka med Rasmus" sa hon. "Jaha, åker du den här bussen varje dag?" frågade tanten. "Ja-a" ljög Molly. Så söt.


"INTE titta mamma" när jag försökte fota. Nänä.

Kom hem, lagade fläskpannkaka. Molly åt lingon och bacon. Jag åt massor. Otto lekte på golvet (han vill klättra nu. På mig). Molly satte sig i soffan och åt två skorpor (bra drag) och jag badade Otto som sen fick gröt och däckade. Vid halv nio sa Molly att hon var trött så det var bara att packa ihop för resan till la-la-land. Klockan halv tio satte jag på TV:n för första gången idag.

Jens? Han lagar mat med två kockar från kocklandslaget.

Jag? Går och däckar nu om det är ok?

Inga kommentarer: