11 november 2010

Tröttsamt

Är så oinspirerad efter tre dagar inomhus så det får bli ett inlägg om hosta. Igår började vi inhalera med nebunetten (aioromir och pulmicort) igen efter ett uppehåll sen maj. Inte blev hostan bättre för det, tycker snarare att det är värre idag. Vilket ju känns tryggt. Bricanylen är slut, mollipecten gick ut för ett år sen och noskapin är ett skämt. Vad biter på hosta egentligen? Vi har ju whiskey i barskåpet förstås...

*frustrerat och uttråkat avgrundsvrål här*


• iPhonebloggat •

2 kommentarer:

madeleine sa...

Har för mig att det bara var Bricanylen som hjälpte.. Fast ingenting är riktigt bra mot hosta :/

Klä på er ordentligt och gå ut en sväng? Kanske känns bättre efter lite frisk luft?

KRAM

C sa...

Inget hjälper - men bricanyl/pulmecort kan lindra. Om det är slemmigt är nog acetylsystein det bästa tycker jag. Varmt vatten med honung. Och te med timjan i. Sen vete fan - jag hostade tre månader i våras ohc höll på att bli galen. Nu har jag tagit omtag men den här gången har inga revben knäckts ännu av hostan (peppar-peppar) men väl ett par brustna muskelfästen. Usch och fy: Snabb lindring önskar jag er.