04 augusti 2010

Pannkaka

Hela morgonen har varit ett inferno. En lite missnöjd Otto, en Molly som låtsasgråter så fort den missnöjda lillebrodern ger ifrån sig minsta pip, genomkissade blöjor och kläder, glömda amningsinlägg (=ombyte för mamman). Jonglerade sen illvrålande bebis, pannkakslagning, gräddvispning med trött och hungrig dotter som visar sig vara livrädd för elvispen. På millisekunden räddade jag sen golvet från att bada i en liter mjölk. Pust! Men goda pankisar blev det i all fall.



4 kommentarer:

korvmedbröd sa...

Haha! Åh, jag minns det så väl, men ändå inte! Den där perioden är typ dimmig men ändå klar! Det är något drömlikt över just den där perioden med nyfött syskon och ett storebarn, i relativt liten ålder! Det är coolt det du gör! COOLT! Somna gott kommer du med all säkerhet!

Emmy sa...

Ha ha då vet man vad som väntar då :)

Sara sa...

Jenny, kan du höra av dig till mig om imorgon. Om du kommer så ses vi givetvis i Rålis som vi bestämt men om du inte kan så är det bara jag och Camilla och då ses vi hellre någonstans lite närmre hem. Mitt mobilnr är: 0708-712 792.

//Sara.

Jenny sa...

Korv: När du skriver "period", menar du då att detta är övergående? Ja, att somna är inga problem direkt!

Emmy: Åh, väntar du också syskon? Grattis!